28 Eylül 2015 Pazartesi

İlkokula başlamak gibi bir şey doğum izninden işe dönmek...





İlkokula başlamak gibi bir şey doğum izninden işe dönmek...

Janjan'dan sonraki iş hayatımın ilk gününde heyecanlı ama evi bıraktığım için buruk hissediyordum Annelik mesaisinin yanında işi nasıl götüreceğimi hiç sorgulamadım Janjan hayatıma girdikten sonra öyle güçlü bir insana dönüştüm ki dünyanın kuyruğu olsa tutup tepetaklak çevirebilirdim Hala öyle hissediyorum Aradan geçen 2 yılda sadece bir kez işi bırakmayı düşündüm ona da değineceğim

Anne bebek dostu bir şirkette çalıştığım için toplu süt iznimi ve kullanamadığım yıllık izinlerimin tamamını doğum iznimin peşine ekledim 30.Ocak'ta ayrıldığım işyerime 09.Eylül'de döndüm Janjan'ın 7. ayının bitmesine 4 gün vardı Zor mu oldu ? Evet...

Neler yaptım ? Kendimi nasıl hazırladım ?

- Kamera sistemi

Bakıcınızı bulmadan kurdurmanızı tavsiye ederim Sonra "ben geldiğimde yoktu" "böyle konuşmamıştık" "konuşmuştuk ama gerek yok vazgeçtim" türü söylemleri engellemiş olacaksınız 

http://www.bebekizle.com/ ile çalıştık Evinize gelip birkaç saat içinde kameraları kurup kullanılır hale getirip ; görüntüleme yapacağınız tüm cihazlara uygulamaları yükleyip eğitim verip gidiyorlar Bir defa ödediğiniz ücrete 2 yıllık teknik destek ve kullanıcı hatası nedeniyle görüntü alamadığınızda girdiğiniz krizleri şipşak çözmeye hazır bir işyeri sahibi dahil Kime önerdiysem pişman olmadılar 

İşe tabletimle döndüm Yöneticilerime tüm gün izleyemeyeceğimi ancak tabletim açık ve ihtiyacım olduğunda bakabildiğim bir ortamda rahat;aklım geride kalmadan çalışabileceğimi söyledim ve onlara bu sebepten bir sıkıntı yaşamayacaklarının sözünü verdim Sağolsun kırmayıp kabul ettiler ben de sözümü tuttum

- Bebeğe kim bakacak ?

Janjan'ı bakıcı ile büyüttük Ben anneanne ve/veya babanenin en iyi bakıcıdan daha iyi olacağını savunanlardanım ancak bizim böyle bir imkanımız olmadı Belki çevrenizde anneanne ve/veya babaanne ile çocuk büyüten birilerine sorsanız bakıcı daha iyi diyecek ama zaten insanoğlu hep kendi yaşadığını bilir,bir diğeri hep daha iyidir

Bakıcımızı işe dönmeden 2 ay önce başlattım Çok genç ve tecrübesizdi Peki neden seçtim ? Annesi o zamanlar hayatta olan anneannemin yardımcısıydı Daha güvenli hissettim;eğitirim diye düşündüm 
Eğittim de ... Janjan'ın beslenmesi ve temizliği ile dört dörtlük ilgilendi ancak büyüdükçe artan güvenlik ve iletişim ihtiyacımızı maalesef karşılayamadı 7 ay sonra yollarımızı ayırdık ve Janjan 2 yaşında okula başlayana kadar kalan son bakıcımız hayatımıza girdi 45 yaşında Kendi çocukları dahil 6 yavru büyütmüş;benim kafamdaki "bakıcı" kavramını altüst eden bir kadındı Allah razı olsun ve yolunu açık etsin

  • Deneyimli bakıcıdan şaşmayın 
  • Mutlaka referans bilgilerini alın ve arayın _ Güvenilirliği ve işbilirliği yanında şefkat ve bebekle iletişimini de sorgulayın
  • İçinize sinmediyse yol verin 
  • Bebekle bakıcıyı evde yalnız bırakın Tüm gün yapamadım ben ama 1-2 saatlik aralarımız oldu Ayrılığa hazırlandık ve bakıcı ile bebek arasındaki gönül bağının kurulmasını yardımcı oldu

- Günlük plan

Bebeğinizin rutini yoksa işe dönmeden mutlaka ama mutlaka hayatını düzene sokun İnsan yavrusu rutin seviyor,yemeğini ne zaman yiyeceğinin ,altının ne zaman değiştirileceğinin ,ne zaman banyo yapacağının belli olması kendisini daha güvende hissettiriyor
Kalkış saati -  - devam sütünün nasıl hazırlandığı - kahvaltısının tarifi - ara öğünleri -öğle uykusuna kaçta yatıp kaçta kalkacağı - aldığı ilaç veya vitaminin saati ve nasıl verileceği - öğle yemeği saati porsiyonu vs aklınıza gelen herşeyi kocamaaan bir kağıda yazıp en görülür yere asın Ve sosyal medya hesabınızı nasıl takip ediyoranız takipçisi olun 

İşyerinizden evi izleyemiyorsanız akşam geldiğinizde saat atlata atlata izleyin Yarım saatlik sapmalar kabul edilebilir canım hemen bakıcıyı aramak için telefona sarılmayın :) Kameraları bakıcının gözünde korkunç hale getirmemek için izlerken gördüğünüz ve düzeltilmesini istediğiniz şeylerin yanında olumlu şeyleri de not alarak ona söyleyin 

Öncelik bebek ancak günlük plana evin toplanması, süpürülüp silinmesi,kallavi bir sofra olmasa da bir kap yemek hazırlanması gibi işleri ekleyin Bakıcınızın bebeğiniz uyurken bunları parça parça yapacak hayli hayli zamanı olacaktır Böylece akşam eve geldiğinizde size özlem giderecek daha çok zaman kalacaktır

-Acil durumda aranacak kişi _gidilecek hastane_bebeğinizin bilgileri

Janjan bakıcısıyla beraberken havale geçirene kadar maalesef bu konuda bir adım atmamıştım
Komşularımız büyük bir özveri ile ilk müdahalesini evde yapıp hastaneye yetiştirdiler İşi bırakmayı düşündüğüm tek gündü... Bu nedenle 
  • Apartmanınızdan siz işyerindeyken evde olabilecek minimum iki kişiyi belirleyip kendilerinin de onayını alarak telefon numaralarını ve kapı numaralarını bakıcınıza verin Evinize yakın oturan hısım , akrabaları da listeye ekleyin
  • Bebeğinizi takip eden doktorunuzun adı_soyadı,iletişim bilgileri,çalıştığı hastanenin adı ve adresi, bebeğinizin kimlik,aşı kartı ve varsa özel sağlık sigortası kartının fotokopisini verin Biri unutursa diğeri hatırlar ama hepsinin unutma ihtimaline karşılık birer kopya kendinize alın veya benim yaptığım gibi orjinaller çantanızda gezin

- Evdeki iş bölümü

Evinizi geçindirirken hayat nasıl müşterekse bebeğinizi büyütürken de müşterek olmalı

Kolik nöbetlerimiz bittikten sonra işe dönene kadar geceleri ben kalkıp Janjan'ın herşeyiyle ilgilendim Eşim sabah erken kalkıp işe gittiği için onu bu mesaiye dahil etmedim Bazılarınız iyi ama bebek dediğin saat 11'e kadar uyumuyor diyebilir Haklısınız... Janjan'ın 6'da kalktığı dönemler oldu ama ben evdeydim ve gün içinde o uyurken yarım saat bile olsa uyuyabiliyordum 
İşe döndükten sonra da bir müddet bu şekilde devam etti Yorgunluktan yığılana kadar teslim bayrağımı kaldırmadım Janjan bazen hiç uyanmıyordu ama uyandığı dönemlerde bir gece ben kalktıysam diğer gece eşim kalktı Durum çok fenaysa ikimiz de kalktık 
Sıra kimdeyse uyuma numarası yapmadı,nöbetten kaçmadı

Ben masayı hazırlıyorsam eşim Janjan'ı oyaladı ; eşim maç izliyorsa ben ilgilendim İkimizin aynı anda yapması gereken farklı bir şey varsa fayda_maliyet analizi yapıp karar verdik hiiiiç içinden çıkamadıysak önce yapan kazandı Ama bunun çetelesini tutup koz olarak bir yerlerde saklamadık

- İş _ yaşam dengesi

Aile hayatınızın nasıl olduğunu ,evinizde size kimlerin ne derece ihtiyaç duyduğunu sizden başkasının bilmesini beklemek ,dile getirmemek hata olur İş_yaşam dengenizi kuracak kişi sizsiniz...
Finansal Muhasebe Yöneticisi olarak çalışıyorum Ay kapanışlarımız, raporlama dönemlerimiz, denetimlerimiz her daim hayatımızda
Janjan'dan sonra kendimi disipline etmem gerekti Bitirip çıkayım tarzımı terkettim ;ekiple beraber yapacağım bir şey değilse mesai sonrasında ofiste kalmadım Aldım bilgisayarımı eve geldim Janjan'la ilgilendim, hasret giderdim O uyuduktan sonra oturdum bilgisayarımın başına gece kaça kadar çalışmam gerektiyse çalıştım Ekiple beraber yapmam gerekiyorsa uyumadan önce evde oldum Üst üste 2 gün kalmadım 1 gün ofiste kalmam gerektiyse ertesi gün zamanında eve geldim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder